Amerika wat ben je mooi - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Sanne Janmaat - WaarBenJij.nu Amerika wat ben je mooi - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Sanne Janmaat - WaarBenJij.nu

Amerika wat ben je mooi

Blijf op de hoogte en volg Sanne

30 November 2017 | Verenigde Staten, San Diego

Hoii, het duurde eventjes maar ik ga weer even een leuk stukje schrijven. Ik heb het nog steeds heel erg naar mijn zin in Amerika. Ik maak zo veel leuke dingen mee en ik heb echt leuke mensen ontmoet! Het is Californië, dus het is hier nooit echt koud, zelfs niet in November. Ik heb lekker de hele tijd rond de 20 graden. Nadat ik naar Yosemite ben geweest heb ik die week lekker in huis gezeten met mijn kamergenootje waar ik erg goed mee kan opschieten. Die zaterdag hebben de gastouders van Roos gevraagd of ik mee wilde naar Santa Monica, omdat de gastvader van Roos jarig was gingen ze ergens lunchen daar en over het strand lopen en hadden ze ons afgezet dichtbij de Santa Monica Pier. Toen hebben we eerst in de stad geluncht, en toen zijn we daarna even naar een soort binnenplaats geweest waar ze echt een hele grote kerstboom hadden staan. Daarna zijn we naar de pier gelopen, en daar hebben we in het reuzenrad gezeten! Dat was super mooi en we hebben ook even kort over het strand gelopen. Ze hebben op die pier dus een reuzenrad, een achtbaan en een mini kermis. Natuurlijk hadden ze ook souvenirwinkels en hebben we daar wat gekocht. Daarna kwamen de gastouders van Roos ons weer ophalen en namen ze ons mee uiteten in Malibu. Dat was een erg mooi restaurant waar ik graag weer wil eten met mijn eigen familie met kerst. Ik vond het wel heel erg lief dat die gastouders van Roos mij helemaal meenamen dus ik heb ze dan ook netjes even bedankt met een aantal repen chocola:P. Die zondag ging ik met Roos naar starbucks in de avond. Mijn internet was op dus ik vond het niet zo fijn om alleen naar huis te lopen. Roos was dus zo lief om mij thuis te brengen met haar fiets, want ze was op de fiets. Toen waren we op de hoek van mijn straat en toen zei Roos opeens: "Oh jeetje ik dacht wat is dat nou maar dat was een kat." Toen bleven we even kijken en toen stond er een groot beest heel lang stil met zijn kop naar ons toe te kijken. Toen rende dat beest naar de overkant van de straat en toen kwam er een ander achteraan. Toen zei Roos : "Dat zijn wasberen!" Liepen er twee hele grote wasberen tot aan de knie in mijn straat. Ik durfde toen natuurlijk niet meer die straat in te lopen. Toen is roos de straat in gaan fietsen en toen ben ik er achteraan gerend! Dat vond ik wel een beetje eng hoor. Die dinsdag daarna, was het bijna thanksgiving, dus mijn docent nam ons als traktatie allemaal mee naar een winkel en we mochten allemaal gratis een donut uitzoeken. Dat weekend daarna had ik een lang weekend van donderdag tot zondag in verband met Thanksgiving. Woensdag ben ik met Roos, Riema, Evelyn, Eva, Lisanne en Tanja naar Butterfly beach geweest. Dat is een heel erg mooi strand in Montecito. Dat is dichtbij waar ik woon. Daar hebben we even genoten van het mooie weer maar er waren helaas zandvlooien, dus ben ik weer snel weg gegaan want dat vond ik niet zo fijn. Het was wel een heel erg mooi strand met de rode steenachtige rotsen. Die donderdag was het dus Thanksgiving en mijn gastgezin had gevraagd of ik bij hen Thanksgiving wilde vieren. Dat wilde ik natuurlijk wel en het begon om 6 uur 's avonds. Het viel me helaas wel een beetje tegen want het duurde maar tot 8 uur, en ik verblijf bij een Mexicaanse familie, en ze spraken dus allemaal Spaans. Er waren maar twee mensen die het vertaalde in Engels wat ze zeiden en niemand praatte echt tegen ons. Natuurlijk is het wel lief bedoelt dat ze ons hebben uitgenodigd, en gelukkig kan ik het goed vinden met mijn kamergenoot dus hebben we het zelf gezellig gemaakt. Die vrijdag was het blackfriday. Toen zijn we om 8 uur met de bus gegaan en hebben we tot 12 uur geshopt in Santa Barbara. Daarna zijn we naar San Diego gegaan. Met Tanja, Lisanne, Riema en Roos. Tanja en Lisanne hebben een rijbewijs dus we hadden een auto gehuurd en toen zijn we daarheen gereden. Toen kwamen we daar aan en toen hadden we een hotel geboekt in het centrum van San Diego bij de Gaslamp Quarter. Dat is eigenlijk het uitgaansgebied van San Diego, maar wij zijn niet uitgegaan (21+). Toen zijn we die avond naar het dak gegaan van ons hotel, waar je een prachtig uitzicht had over de stad San Diego. Toen hebben we daar gezellig op het dak terras gezeten en de volgende dag zijn we vroeg opgestaan en hebben we in het hotel ontbeten. We kregen een goed ontbijt. We hadden wel een beetje een enge lift, hij was gemaakt in 1913 en de lift had open deuren dus je kon gewoon de verdiepingen door de deur heen zien. Die zaterdag zijn we even door onze straat de Gaslamp Quarter gelopen, waar veel restaurantjes zitten en toen hebben we bij een donutwinkel een aantal donuts gekocht voor onze lunch. Daarna zijn we toen met de auto naar het balboa park gereden. Daar was een soort straat met allemaal kunst en de grond was beschildert met allemaal kleurtjes. Daar hebben we toen even rond gelopen want dat was heel leuk om te zien. Daar was ook het Botanical building, wat een mooi parkje was met een meer en een huis met allemaal speciale planten. Daar hebben we toen onze donuts gegeten. Daarna zijn we door gereden naar Little Italy. Daar zitten heel veel Italiaanse restaurantjes en winkeltjes, en daar hebben we even doorheen gelopen en wat souvenirs gekocht. Daar in de buurt was ook een klein parkje waar we even gekeken hebben. Toen zijn we langs de kust naar een plaatsje gereden in de haven. Toen zijn we dus even door de haven gelopen. Daarna zijn we naar Coronado eiland geweest waar je over de brug naar toe kan. Daar hebben we toen even wat gegeten in een pizzeria. Toen zijn we nog even naar de andere kant van het eilandje gereden en toen reden we door een straat met echt hele erge grote huizen waar waarschijnlijk beroemde mensen in wonen. Toen hebben we de shoreline van San Diego bekeken en wat foto's gemaakt maar helaas was het wat mistig. Toen zijn we weer terug naar ons hotel gereden en hebben we daar even gerelaxt en de volgende dag moesten we natuurlijk weer vroeg op. Toen zijn we naar Old Town geweest, dat is een soort klein Mexicaans dorpje in San Diego. Dat was wel leuk om te zien want ze hadden daar ook dansshows met van die Mexicaanse muziek en meiden in Mexicaanse jurken. Ze hadden daar ook schattige winkeltjes en de straatjes waren heel mooi om te zien. Daarna zijn we naar La Jolla beach geweest. Daar konden we een rots op lopen en een hele grote groep wilde zeehonden lagen daar en je kon ze eigenlijk zo aanraken. Dat was echt heel schattig en leuk om te zien. Ze lagen allemaal te slapen en er waren heel veel moeders met jonkies. Daarna hebben we even wat geluncht en toen werd het al bijna donker en wilde we naar Patato chip point gaan waar je hele leuke foto's kon maken. Toen we daar kwamen zagen we dat je een wandeltocht moest maken van 2 uur en daar waren we helaas te laat voor. Je kan beter maar niet in het donker door de bergen lopen. Toen zijn we weer met de auto naar huis gegaan en hebben we onderweg wat gegeten bij de mac donalds:). Gister (dinsdag) en vandaag (woensdag) hadden 7 vriendinnen hun cambridge examen en 6 daarvan gaan helaas naar huis dit weekend. Ik zal snel weer schrijven!! Love from America!:)

  • 30 November 2017 - 20:24

    Gerda:

    Een mooi verslag weer hoor sanne blijf je volgen xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Diego

Sanne

Voor 5 maanden ga ik naar Amerika. Daar ga ik in een gastgezin bij het plaatsje Goleta. Ik ga daar Engels studeren voor een cambridge diploma. Mijn school is in Santa Barbara. Ik zal hier al mijn verhalen delen zodat iedereen mij kan volgen!

Actief sinds 11 Sept. 2017
Verslag gelezen: 595
Totaal aantal bezoekers 9374

Voorgaande reizen:

17 September 2017 - 17 Februari 2018

5 maanden Santa Barbara

Landen bezocht: