Familie reünie! - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Sanne Janmaat - WaarBenJij.nu Familie reünie! - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Sanne Janmaat - WaarBenJij.nu

Familie reünie!

Blijf op de hoogte en volg Sanne

07 Januari 2018 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Hoi! Ik heb al een hele tijd niet geschreven, dat komt natuurlijk omdat mijn familie op bezoek kwam! Ik had hier wel erg naar uitgekeken, omdat ik wel een beetje heimwee had na die brand. Die maandag voordat ze kwamen moest ik onverwachts overgeplaatst worden voor die week naar San Diego. Dat kwam omdat er hele harde wind voorspeld was, en het vuur zat dichtbij Santa Barbara. Toen heb ik een aantal dagen op de campus in San Diego geslapen. Dat is 4,5 uur rijden vanaf Santa Barbara. De campus had echt van alles, sportruimte, spelletjes kamer, bioscoopkamer, zwembad, voetbalveld, volleybalveld, kantine en een lounge. Helaas mocht ik niet met een bekende op de kamer slapen, dus sliep ik met twee vlaamse meisjes en een meisje uit Spanje. Ik zou zelf niet op een campus willen zitten, omdat het wel heel erg massaal is en je hebt een wc, douche en wasbak die je moet delen met de hele verdieping. Toen was het donderdag en mijn moeder, Richard en Lloyd zouden landen om 12:17, dus ik ging s'ochtends vroeg met de taxi vanaf San Diego naar LAX. Er was iets mis gegaan met de transfer, EF was dat een soort van vergeten te regelen, dus hebben ze last minute een taxi gebeld. Ik had een hele rare man die geen zin had om mij af te zetten omdat het 3 uur rijden was, dus gooide hij me gewoon ergens af op het vliegveld, maar gelukkig heb ik zelf de weg gevonden waar KLM zou landen. Niet zo netjes dus van EF. Gelukkig was alles goed gekomen, en heb ik op ze gewacht en zijn we met de auto naar Santa Barbara gegaan. Daar hadden we een hotel geboekt, mama en Richard bleven een week, Lloyd twee weken en mijn vader kwam ook een week. Ik heb ze de leuke plekken in Santa Barbara laten zien, waar ik op school zit en waar ik in het gastgezin verblijf. We zijn ook naar dichtbij liggende plaatsen geweest zoals Ventura, Oxnard, Carpinteria en Santa Monica. Ik ben met mijn moeder en Richard en mijn vader beide een keer naar deze plaatsen geweest. In Ventura heb je een leuke winkelstraat en daar hebben we een keer gegeten. Oxnard staat bekend om de gekte met de kerstverlichting, dus daar zijn we ook heen geweest. Carpinteria, daar is mijn gastgezin en ik heb de plaats ook laten zien. We zijn ook naar Santa Monica geweest, de pier, en met oud jaars dag hebben we daar rondgelopen en wat gegeten. Ik ben ook nog een dagje met Lloyd en mijn vader naar Six Flags magic mountain geweest, dat is in Santa Clarita. Dat was wel heel erg leuk, daar heb je echt mega grote en lange achtbanen die ook nog eens super hard gaan! We zijn zelfs in de derde hoogste achtbaan ter wereld geweest, wel 126 meter hoog!! Ze hadden daar ook erg mooie kerstverlichting. Ik heb ook nog een keertje met mijn moeder, Richard, Lloyd, Ivana, Roos en Riema gegeten, zodat ze een aantal van mijn vriendinnen konden ontmoeten. Helaas waren mijn andere vrienden op vakantie. Met oud en nieuw zijn Roos en Riema ook met ons mee gegaan naar Los Angeles, dus toen heeft mijn vader ze ook ontmoet. Ik heb ook nog een keertje gebowld met mijn vader en Lloyd, wat ook grappig was want er waren die avond allemaal professionals aan het bowlen, met een eigen bal en een handschoentje. Ik heb het dus heel erg naar mijn zin gehad met ze, en ik vond het ook wel weer heel moeilijk om gedag te zeggen. Die woensdag zijn mijn vader en Lloyd toen weg gegaan, en toen ben ik die avond met Roos en Riema naar de film The greatest showmen geweest. Donderdag was Angie terug van New York dus toen gingen we met haar in de stad lunchen met Riema en Roos. Daarna ben ik nog met Roos naar Jumanji de film geweest, haha alweer naar de film. Vrijdag heb ik met Roos een Harry Potter filmdag gehouden en zaterdag ben ik naar de outlet in Camerillo geweest met Evelyn (Die die dag ook weer terug was van een vakantie met haar ouders hier in Amerika) Riema en Roos. En vandaag, zondag, doe ik even niks, want ik ga morgen weer lekker naar school en dan ga ik beginnen met het voorbereiden van het cambridge examen. Ik schrijf snel weer!!


  • 08 Januari 2018 - 09:42

    Marieke:

    Wow Sanne dat ziet er superleuk uit allemaal! Ik heb van je moeder natuurlijk ook de verhalen gehoord en foto's en filmpjes gezien. Heel leuk! Nou hopen dat het met de modderstroom mee gaat vallen nog lekker genieten want de tijd gaat nu snel! XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Santa Barbara

Sanne

Voor 5 maanden ga ik naar Amerika. Daar ga ik in een gastgezin bij het plaatsje Goleta. Ik ga daar Engels studeren voor een cambridge diploma. Mijn school is in Santa Barbara. Ik zal hier al mijn verhalen delen zodat iedereen mij kan volgen!

Actief sinds 11 Sept. 2017
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 9387

Voorgaande reizen:

17 September 2017 - 17 Februari 2018

5 maanden Santa Barbara

Landen bezocht: