Eerste week zit er op - Reisverslag uit Schoener, Verenigde Staten van Sanne Janmaat - WaarBenJij.nu Eerste week zit er op - Reisverslag uit Schoener, Verenigde Staten van Sanne Janmaat - WaarBenJij.nu

Eerste week zit er op

Blijf op de hoogte en volg Sanne

25 September 2017 | Verenigde Staten, Schoener

Hoi! Mijn eerste week in Santa Barbara zit er op. Ik had mijn eerste dag al geschreven over de kennismaking. Dinsdag had ik mijn nieuwe klas ontmoet. Ik heb aardige mensen in mijn klas van heel veel verschillende nationaliteiten. Ik ben geplaatst op niveau B2.1. Ik heb een hele gekke leraar die Kevin heet en continu grapjes maakt dus dat is wel heel leuk. Je moet een spinclass kiezen op mijn school, een extra vak wat je wilt doen, en ik heb de cambridge spinclass genomen, waarbij ik me focus op het examen wat ik krijg. Die lessen heb ik ook van leraar Kevin. Dinsdag was ik laat uit dus ben ik na school naar huis gegaan. Ik heb nu wel een groepje mensen waar ik mee optrek, we zijn met een groep van 20 personen en het is wel leuk want iedereen komt uit een ander land, ook veel Nederlanders. Het is erg leuk want je moet de hele tijd engels praten en als je het niet weet kun je het aan de andere Nederlanders vragen dus zo wordt mijn woordenschat ook breder. Woensdag moest ik tot 1 uur naar school en ben ik daarna met die groep de stad in gegaan om te lunchen en daarna hadden we een poolparty. De poolparty was bij een hotel bij het strand van Santa Barbara. Daar konden we zwemmen met muziek en gratis hapjes en drankjes. Dat was erg gezellig en daarna zijn we pizza gaan eten bij een restaurant. Donderdag heb ik weer tot laat op school gezeten en ben ik daarna weer naar huis gegaan. Wel leuk want een vriendin woont in dezelfde straat en we hebben hetzelfde rooster dus we kunnen samen met de bus. Vrijdag moest ik tot 1 uur naar school en ben ik daarna naar de stad gegaan om te lunchen, en daarna zijn we naar het strand gegaan voor een beachpicknick. EF had eten en drinken georganiseerd en muziek. Toen hebben we gevolleybald en lekker in de zon gezeten. Alleen we zaten verder weg op het strand en moesten een uur lopen naar het busstation. Dus het duurde weer even voordat we thuis waren. Zaterdag ben ik gaan bergwandelen, waar ik nog erg mooie foto's van heb. We hebben een berg beklommen wat aan de rand van Santa Barbara ligt, en toen we op de top waren hadden we uitzicht over de hele stad en de zee. Het was wel 24 graden maar het was wel erg mooi. Daarna zijn we gaan winkelen in de stad en in de avond zijn we naar een biljartcentrum geweest om te poolen. En vandaag was het 27 graden en zijn we lekker de hele dag op het strand gaan liggen en daarna zijn we weer ergens gaan eten met zijn alle. Het was een erg leuke week en ik ben blij dat ik een leuk groepje heb waar ik leuke dingen mee kan doen na schooltijd. Morgen moet ik weer naar school en heb ik mijn eerste toets... Ik moet dus ondanks alle leuke dingen nog steeds aan school denken :P. Het wordt de hele week rond de 25 graden dus heerlijk weer, vast een stuk beter dan het weer in Nederland! :P

Byebye!(:

  • 25 September 2017 - 17:49

    Jan :

    Mooi verhaal, maar lees ik het goed dat je vaker op het strand te vinden bent dan in de schoolbanken??

  • 25 September 2017 - 23:09

    Gerda:

    Hoy san zo te zien heb je het prima naar je zin en gaat het allemaal goed mooi hoor geniet er van gr. Gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Schoener

Sanne

Voor 5 maanden ga ik naar Amerika. Daar ga ik in een gastgezin bij het plaatsje Goleta. Ik ga daar Engels studeren voor een cambridge diploma. Mijn school is in Santa Barbara. Ik zal hier al mijn verhalen delen zodat iedereen mij kan volgen!

Actief sinds 11 Sept. 2017
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 9392

Voorgaande reizen:

17 September 2017 - 17 Februari 2018

5 maanden Santa Barbara

Landen bezocht: