Kennismaking - Reisverslag uit Schoener, Verenigde Staten van Sanne Janmaat - WaarBenJij.nu Kennismaking - Reisverslag uit Schoener, Verenigde Staten van Sanne Janmaat - WaarBenJij.nu

Kennismaking

Blijf op de hoogte en volg Sanne

19 September 2017 | Verenigde Staten, Schoener

Hoi leuk dat je mijn blog leest. Het is hier nu kwart voor 8 's avonds en ik heb al een schooldag achter de rug. Naja schooldag, ik heb niks hoeven leren we hadden een kennismakingsdag. Gister ben ik rond kwart voor 10 's ochtends vertrokken vanuit Nederland naar Zürich, waar ik een overstap had. Ik reisde met 8 andere lotgenoten vanuit Nederland, en in Zürich zijn we nog 5 andere tegengekomen. Toch wel fijn dat je dan niet alleen 13 uur hoeft te vliegen. Na 13 uur reizen kwam ik aan in Los Angeles, en daarna moest ik nog 3 uur met de auto reizen om in Goleta te komen, een stad dichtbij Santa Barbara. Daar verblijf ik in een gastgezin met 3 andere studenten van EF (Education First, de organisatie waar ik mee reis en waar ik op school zit). In mijn gastgezin zit een Japans meisje en een Braziliaans meisje die er al 5 maanden zijn. Ik slaap op een kamer met een Fins meisje die op dezelfde tijd is aangekomen als ik. Ze heet Hanna en we kunnen het goed met elkaar vinden. Het huis waar ik in verblijf is redelijk groot, en de mensen van het huis zijn erg aardig. Ze zijn van Filipijnse afkomst, en het is een warm gezin. Vandaag brachten ze Hanna en mij de heenweg naar school en voordat ze ons naar school brachten, reden ze even een rondje door Goleta om te laten zien waar alles zat en waar we de bus moesten nemen naar school. Toen we aankwamen moesten we ons verzamelen in een grote hal. Daar hadden we even een kort filmpje en een introductie wie alle docenten waren en belangrijke mensen op school waar we altijd terecht kunnen als er wat is. Daarna werden we in groepjes opgesplitst van 15 en gingen we naar een klaslokaal, waar onze paspoorten en papieren werden gecheckt, want ja in Amerika kun je niet zomaar verblijven en moet je overal 100x je paspoort laten zien en je vingerafdruk afgeven. We moesten ook een korte speaking test doen zodat ze ons niveau kunnen bepalen en morgen in klassen kunnen indelen. Daarna kregen we in die groepjes een toer door Santa Barbara. Het is een erg fijne stad omdat het niet heel erg groot is en het is aan het strand. We hebben door de winkelstraat gelopen en ze hebben ons belangrijke punten laten zien zoals waar de bank zit. Toen zijn we naar het county courthouse geweest, het lijkt een beetje op een witte Big Ben in het klein. Daar konden we naar boven lopen en hadden we uitzicht over Santa Barbara, wat overigens prachtig was. Foto's zal ik even toevoegen van het uitzicht. Na de toer door Santa Barbara gingen we terug naar de school en hadden we een lunch barbeque. Ik heb wel met een aantal mensen gepraat, maar bij zo'n introductie dag merk je toch dat iedereen naar mensen van zijn eigen land gaat en eigen taal gaat praten. Hanna is de enige van Finland dus dat is dan wel lastig voor haar op zo'n dag. Morgen worden we ingedeeld in klassen en dan zal het minder zijn denk ik. Toch heb ik vandaag wel met Spaanse, Duitse en Franse mensen gepraat. In het begin is het altijd lastig maar je moet iemand gewoon durven aan te spreken want iedereen zit in dezelfde situatie. Na de barbeque ben ik met Hanna een simkaart gaan kopen (dus ik kan niet gebeld worden op mijn normale nummer) en zijn we wat water en snacks gaan kopen. Het gastgezin verzorgd ontbijt en avond eten, maar snacks moet je zelf kopen en water het liefst ook, want water is heel schaars in Santa Barbara. Langer douchen dan 5 min is dan ook niet toegestaan. We zijn met de bus terug gegaan en dat ging prima. Ik heb een Pas gekocht waarmee ik 1 maand met de bus kan. Toen ik aankwam heb ik even met het thuisfront gebeld en met de moeder van het gezin gepraat. Ze is een erge kletskont maar dat vind ik natuurlijk niet erg :). Daarna heb ik avond gegeten, dat was erg lekker en veel. Ik eet apart van het gezin van het huis met de andere studenten. Het gezin van het huis eet later, ze kookt eerst voor ons. Morgen wacht een andere spannende dag, daar horen jullie later over.

Goodnight and greetings from the United States :)

  • 19 September 2017 - 09:01

    Papa:

    He Sanne, Wat leuk en vlot geschreven en leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Ik heb het al gezien; jij gaat je daar wel vermaken. Geniet ervan! Kus Papa

  • 19 September 2017 - 10:32

    Brigitte:

    Hoi Sanne leuk de eerste berichten

  • 19 September 2017 - 13:48

    Gerda:

    Hoy sanne mooi verslag van je eerste dag gr.gerda

  • 19 September 2017 - 16:33

    Elly Klijn Brozius:

    Heel veel plezier daar op je nieuwe school en logeer adres ,en succes met je studie.!!

  • 20 September 2017 - 07:10

    Julia:

    Hey Sanne, super leuk geschreven! Veel plezier en geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Schoener

Sanne

Voor 5 maanden ga ik naar Amerika. Daar ga ik in een gastgezin bij het plaatsje Goleta. Ik ga daar Engels studeren voor een cambridge diploma. Mijn school is in Santa Barbara. Ik zal hier al mijn verhalen delen zodat iedereen mij kan volgen!

Actief sinds 11 Sept. 2017
Verslag gelezen: 677
Totaal aantal bezoekers 9399

Voorgaande reizen:

17 September 2017 - 17 Februari 2018

5 maanden Santa Barbara

Landen bezocht: