Grootste bosbrand ooit in Californië - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Sanne Janmaat - WaarBenJij.nu Grootste bosbrand ooit in Californië - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Sanne Janmaat - WaarBenJij.nu

Grootste bosbrand ooit in Californië

Blijf op de hoogte en volg Sanne

18 December 2017 | Verenigde Staten, Seattle

Hi! Daar ben ik weer, ik heb al een tijdje niet geschreven. De week nadat ik naar San Diego ben geweest was een rare week. De helft van mijn vrienden gingen weg, terug naar hun eigen land. Er waren heel veel mensen voor 3 maanden hier. Dat weekend er na dus, uit mijn hoofd 2 december, zijn we met zijn alle uit eten gegaan. Bij een Chinees restaurant dicht bij school. Dat was wel een emotionele avond want ze wonen allemaal ver weg dus die kun je niet even gemakkelijk opzoeken. Roos en ik hadden leuke afscheidscadeaus voor ze gemaakt, een kerstmis sok met lekkere dingen er in en een persoonlijk bericht voor iedereen met een groepsfoto. Toen die dag er na hebben we nog met een ander Nederlands meisje, Lisanne, geluncht die die dag ook weg ging. Die maandag hebben we in Santa Barbara Sinterklaas gevierd!! Toen zijn we bij Roos thuis met zn achten het sinterklaasspel gaan doen. Iedereen moest gewoon weer drie cadeautjes van 5 euro kopen. We hebben toen ook pizza gegeten met elkaar. Die avond gingen we met elkaar bij het kampvuur zitten, en toen kwam Roos haar gastmoeder vertellen dat er een brand was uitgebroken een heel stuk verderop in de bergen dichtbij Ojai. Die week verspreidde het vuur heel snel en die donderdag was het dichtbij waar ik woonde, Carpinteria. Toen ben ik met Roos en mijn kamergenoot Riema naar een kennis van Roos gegaan in Santa Barbara en hebben we daar voor 2 dagen geslapen. Die donderdag en vrijdag was school niet verplicht vanwege de hele erge luchtvervuiling maar ik ben toen wel gegaan. Toevallig hadden we dat weekend een weekendje Seattle geboekt tot en met maandag dus gingen we vrijdag naar Seattle vliegen. Het was 2,5 uur vliegen. We hadden een airbnb gehuurd in capitol hill, en dat is heel dichtbij het centrum. We gingen die avond even ergens wat eten in een pizzeria en daar waren hele aardige mensen die ons wat tips gaven waar we heen konden gaan. Die dag er na gingen we vroeg op. We gingen als eerste die ochtend een auto huren voor twee dagen. Daarna reden we dus naar Volunteer park. Daarna wilde we graag naar de Japanse tuin gaan maar die was helaas gesloten omdat het winter is. Dus toen zijn we door gereden naar Snoqualmie falls, een viewpoint waar je watervallen kan bekijken en wat heel mooi scheen te zijn. Daar hebben we dus even gekeken en we wilde misschien ook een bergwandeling doen maar die was dicht en we hadden er ook niet echt de schoenen voor. Daarna gingen we naar Gaswork park. Dat was een heel mooi parkje en daar hebben we even rondgelopen. Daarna gingen we naar de space needle en daar hebben we toen even wat foto's van gemaakt. Daarna zijn we naar de Public market gegaan dat is een bekende markt en daar hebben we even een visje gegeten als lunch en een warme chocolade melk gedronken. Daarna zijn we toen wat eten gaan kopen bij de supermarkt en zijn we in ons huisje gaan eten en hebben we s'avonds spelletjes gedaan. De volgende dag zijn we met de veerboot naar een eiland gegaan dichtbij Seattle. Met de auto konden we de veerboot op want het was een hele grote veerboot. Dat duurde 30 min en toen hebben we de hele dag rond gereden op het eiland want ze hadden er hele mooie parkjes en uitkijkpunten. De naam van het eiland was Brainbridge island. Die avond zijn we nog even door de stad gaan lopen en zijn we uiteten geweest. De volgende dag moesten we met het vliegtuig terug naar Santa Barbara, maar we hoorden dat het vuur in Carpinteria was. Vanuit het vliegtuig konden we heel veel rook zijn rondom de stad. We konden eerst ook niet landen omdat allemaal helikopters het vuur probeerde te blussen. Toen kwamen we thuis en toen gingen we het vuur bekijken, want dat konden we zien vanaf onze straat. Toen we gingen kijken was het vuur bovenop de berg, en de volgende ochtend dat ik wakker werd waren alle bergen helemaal verbrand en was het vuur die nacht heel laag gekomen. Gelukkig was het vuur uit en is mijn dorpje nu veilig. Deze hele week ben ik niet naar school geweest omdat de lucht zo erg ongezond is dat alle bedrijven en scholen gesloten waren in Santa Barbara en omgeving. Morgen wil ik graag weer naar school want dan beginnen mijn voorbereidingen voor het examen, maar het vuur is nog steeds bezig in volle gang en is nu richting Santa Barbara aan het gaan. De snelweg naar Santa Barbara was gister afgesloten dus hopelijk kan ik volgende week weer naar school gaan. Donderdag komt dan eindelijk mijn moeder en lieve Lloyd! Ik schrijf snel weer!

  • 18 December 2017 - 20:21

    Gerda Volgering:

    Zo sanne wel heftig hoor Brand zo dichtbij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Voor 5 maanden ga ik naar Amerika. Daar ga ik in een gastgezin bij het plaatsje Goleta. Ik ga daar Engels studeren voor een cambridge diploma. Mijn school is in Santa Barbara. Ik zal hier al mijn verhalen delen zodat iedereen mij kan volgen!

Actief sinds 11 Sept. 2017
Verslag gelezen: 506
Totaal aantal bezoekers 9402

Voorgaande reizen:

17 September 2017 - 17 Februari 2018

5 maanden Santa Barbara

Landen bezocht: