In the middle of nowhere - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Sanne Janmaat - WaarBenJij.nu In the middle of nowhere - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Sanne Janmaat - WaarBenJij.nu

In the middle of nowhere

Blijf op de hoogte en volg Sanne

14 November 2017 | Verenigde Staten, Mariposa

Hoihoi, ik heb weer veel meegemaakt. Na halloween dat is morgen twee weken geleden, had ik niet zo veel bijzonders gedaan. Het weer is hier slechter geworden, bewolkt en rond de 17 graden. Die donderdag ben ik helaas ziek geworden, ik had buikgriep. Ik ben die donderdag en vrijdag wel gewoon naar school gegaan en zaterdag ben ik naar Camerillo geweest. We zijn vanuit Carpinteria (waar ik woon) met de trein gegaan. Dat was ongeveer een uurtje en toen zijn we naar de beroemde grote outlet geweest in Camerillo. We kwamen aan in Camerillo op het treinstation maar we wisten niet echt waar we de bus moesten pakken naar de outlet. We vroegen het dus even aan een oude vrouw. Die zei oh nou ik breng jullie wel even want het is heel dichtbij aan het einde van deze snelweg. Wij dachten natuurlijk van nou zouden we wel in moeten stappen. Toen hebben we dat toch maar gedaan en die vrouw bleek heel aardig te zijn en een vriendin te hebben die in Nederland woont. Normaal gesproken kun je natuurlijk nooit zomaar bij iemand instappen, maar in Amerika is iedereen zo open en vriendelijk tegen onbekende mensen, en als je dan ziet dat het een wat oudere vrouw is dan weet je gewoon dat ze het doen vanuit vriendelijkheid. Het is hier gewoon heel anders, iedereen zegt gedag en vraagt hoe het met je gaat terwijl dat in Nederland heel raar is omdat je diegene niet kent. Dus ik was met twee vriendinnen, mijn kamergenoot Riema en Roos toen hebben we gewinkeld en zijn we gaan uiteten. Die dag was ik gewoon niet lekker en die dagen daarna ben ik nog ziek geweest tot en met dinsdag en ben ik maandag en dinsdag ook niet naar school geweest dus dat was wel jammer. De dagen er na heb ik rustig aan gedaan, woensdag ben ik gaan lunchen omdat er een vriendin, Lisanne, jarig was en daarna ben ik naar huis gegaan en heb ik met mijn kamergenoot film gekeken. Donderdag en vrijdag ben ik gewoon naar school geweest en rustig aan gedaan. Omdat ik vrijdag na school naar Yosemite park ging!! Ik was rond 12 uur klaar met school, en om half 2 vertrokken we met de bus naar Yosemite park. We moesten 7 uur rijden, en we verbleven in een klein plaatsje, Mariposa, in the middle of nowhere. Het plaatsje lag midden in het bos en er was helemaal niks in de buurt. Het was ook wat kouder hier, het was rond de 10 graden. Die avond hebben we dus met vriendinnen op de kamer gezeten, want er was niks te doen in dat plaatsje. De volgende dag moesten we vroeg op en vertrokken we met de bus naar Yosemite park, wat overigens nog een uur rijden was vanaf Mariposa. Ik had de hele dag geen service of internet, zo erg in het niemandsland zaten we. Als we verdwaald waren konden we dus niemand bellen, smsen of whatsappen. We gingen met de bus naar een viewpoint waar je mooi uitzicht had op de bergen en een dal met veel bomen. Daar bleven we 10 min om foto's te maken. Toen reden we weer verder naar een top van een berg, waar je heel erg mooi uitzicht had over bergen en een dal, en er was ook een soort klein huisje en er was een gletsjer viewpoint. Daar kregen we 30 min de tijd om rond te lopen. Daarna zijn we doorgereden naar een waterval, een van de langste watervallen ter wereld. Daar kregen we 2 uur de tijd want je kon via rotsen dichter naar de waterval klimmen. Er was een ongeluk gebeurt, omdat de stenen erg glad waren. Een onbekende man die niet met ons op reis was, was uitgegleden en maakte een salto achterover met zijn hoofd kwam hij terecht op een steen. Mensen die met ons op reis waren hadden het zien gebeuren. Hij was buiten bewustzijn terwijl zijn ogen open waren en zijn hoofd had een hele grote wond. Het duurde een tijdje voordat 911 gebeld was want er is natuurlijk geen service. Ik weet niet precies hoe het is afgelopen met die man maar ik zag wel dat de ambulance er was, maar ik hoorde dat hij er wel erg slecht aan toe op het moment toen. Daarna hadden de mensen van de toer ons getrakteerd op gratis pizza bij een pizzeria in Mariposa. Daarna zijn we nog even naar een soort mini gamehall gegaan dat in die pizzeria zat. Daarna zijn we weer even op onze kamer gaan zitten en toen gaan slapen want de dag er na moesten we natuurlijk weer vroeg opstaan. Zondag gingen we 2 uur rijden naar een park met de sequoia bomen, de grootste bomen op de wereld. Daar hebben we een wandeltocht gemaakt van ongeveer 2 uur door het bos. Daarna kregen we gratis lunch van de gidsen en zijn we weer 7 uur terug gereden naar Santa Barbara (onderweg wel avondgegeten). Toen we aankwamen in Carpinteria heb ik nog lekker lang gekletst met twee vrienden, Roos en Francesco, die dichtbij mij wonen. Toen ben ik gaan slapen en vandaag ben ik weer naar school geweest, en heb ik lekker geluncht met mijn vrienden. Nu is het alweer avond en ga ik bijna slapen. Ik schrijf snel weer!! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Mariposa

Sanne

Voor 5 maanden ga ik naar Amerika. Daar ga ik in een gastgezin bij het plaatsje Goleta. Ik ga daar Engels studeren voor een cambridge diploma. Mijn school is in Santa Barbara. Ik zal hier al mijn verhalen delen zodat iedereen mij kan volgen!

Actief sinds 11 Sept. 2017
Verslag gelezen: 463
Totaal aantal bezoekers 9405

Voorgaande reizen:

17 September 2017 - 17 Februari 2018

5 maanden Santa Barbara

Landen bezocht: