Trip to San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Sanne Janmaat - WaarBenJij.nu Trip to San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Sanne Janmaat - WaarBenJij.nu

Trip to San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Sanne

09 Oktober 2017 | Verenigde Staten, San Francisco

Na een lange tijd ga ik weer schrijven hoor. Ik wilde vorige week wel een blog schrijven maar vorige week heb ik eerlijk gezegd niet zo veel beleefd dat ik er een heel verhaal bij kon verzinnen. Maar goed, na deze twee weken heb ik wel het een en ander beleefd. Vorige week heb ik niet zo veel beleefd omdat ik na school gewoon even met vrienden ging lunchen of naar het strand. Vorige week vrijdag heb ik een leveltest gemaakt, omdat ik mijn klas toch wel iets te makkelijk vond, en ik ben opgestroomd naar B2.3 twee klassen hoger dan mijn vorige klas. Wel een beetje lastig omdat ik een nieuwe klas heb. Heb je net je klas leren kennen en dan moet je daar weer weg. Ik vind het dan wel belangrijker om alles er uit te halen wat er in zit dus als ik hoger kan dan ga ik gewoon hoger ook al zit ik dan misschien niet bij mensen die ik ken. Vorige week heb ik ook mijn halloween costuum gekocht. Samen met Ivana (een Nederlandse vriendin) gaan we verkleed als een enge tweeling :). Vrijdag avond ben ik toen naar Isla Vista geweest. Dat is het uitgaansgebied van Santa Barbara. Het ligt eigenlijk in Goleta het plaatsje waar ik woon. Het is indrukwekkend om dat daar te zien. In Isla Vista is Ucsb de universiteit van Santa Barbara, het is net een dorp ter grootte van ongeveer Ter Aar denk ik met alleen maar studentenhuizen en verenigingen. Elke avond is er dan in heel veel van die studentenhuizen een feest waar iedereen naar binnen mag komen tenzij het vol is. Dat weekend was het erg heet, 28 graden dus heb ik uiteraard alleen maar op het strand gelegen. Deze week natuurlijk naar school. Maandag was ik begonnen in mijn nieuwe klas en dat was wel leuk. Ik heb een leraar die alleen maar gitaar speelt, en grappig is. Dinsdag ben ik tot half 5 naar school geweest en zijn we daarna naar de bioscoop geweest. Toen heb ik de film American Assassin gezien. Dat was wel heel leuk, echt zo'n typisch Amerikaanse bioscoop. Daarna zijn we nog even in de buurt gaan uiteten. Verder is er ook niet heel veel bijzonders gebeurt, ben naar school geweest en als ik vroeg uit was met vrienden de stad in gegaan. Dit weekend ben ik naar San Francisco geweest, wat echt geweldig was. We zijn met de organisatie Expedition America geweest, wat vanuit EF aangeraden wordt. Eerst moest ik naar school tot half 12, en daarna moesten we nog even wat lunchen en snacks kopen voor in de bus. Toen zijn we om 13:30 vertrokken met een grote bus waar ook mensen uit San Diego in zaten van EF. We moesten wel 6 uur rijden, maar het was het wel waard. We kwamen daar aan in het centrum van de stad en daar zat ons hotel. Toen moesten we nog avondeten, en de leiding van de tour gaf ons even een korte rondleiding in de stad waar je goed kon eten en waar je niet heen moest gaan omdat het daar gevaarlijk is. Dus die avond hebben we ergens een burrito gegeten en daarna gingen we naar onze hotel kamer. We hadden een hele luxe hotel kamer. Ik zat met een vriendin op een kamer en twee andere meisjes die we niet kende. We hadden twee super grote tweepersoons bedden die lekker zacht waren en een heerlijke regendouche. Dus toen heb ik een heerlijk nachtje gehad en die dag er na hadden we een erg lange dag (maar wel leuk natuurlijk). Eerst hebben we even ontbeten bij Starbucks en daarna zijn we om half 10 met de bus vertrokken. Toen zijn we naar de city hall geweest, een gebouw waar wetten worden geschreven etc. Daar kregen we 10 min de tijd om rond te lopen en foto's te maken. Daarna zijn we met de bus over de golden gate bridge gereden en gestopt bij een view point. Daar hadden we een uur en een kwartier de tijd om rond te lopen en foto's te maken. Toen zijn we even een stukje over de brug gelopen en heel veel foto's gemaakt. Daarna zijn we door het golden gate park gereden en werden we daar ergens in de buurt afgezet in een straat met allemaal eet-tentjes waar we even konden lunchen. Toen zijn we naar Twin Peaks gereden, het hoogste punt in San Francisco, waar je prachtig kon uitkijken over de hele stad. Daar hebben we ook weer een half uurtje de tijd gekregen om foto's te maken en rond te lopen. Toen zijn we doorgereden naar Fisherman's Wharf, een hele bekende pier in San Francisco. Daar heb je erg veel souvenirs winkels, en er was ook een gezellig bandje. Je kan daar ook naar Zeeleeuwen kijken die aan het eind van de pier liggen. Je kon kiezen of je om 5 uur mee terug ging naar het hotel of dat je die avond je eigen weg ging. Wij zijn toen onze eigen weg gegaan en we hebben de taxi terug naar de golden gate bridge genomen om daar de zonsondergang te bekijken. Toen waren we met de taxi over de golden gate bridge gereden en we waren al erg laat voor de zonsondergang. Je kon aan 2 kanten de brug bekijken, het begin van de brug en het eind. Wij waren naar het eind gegaan maar toen konden we de zon niet zien want die zat achter een berg. Dus wij heel snel over de brug gelopen naar de andere kant voordat de zon onder ging, hebben we half gerend en in 30 min 8 km gelopen. Waren we net op tijd voor de zonsondergang! Daarna zijn we weer met de taxi terug naar het hotel gegaan. Tegenover ons hotel hebben we lekker pizza gegeten en daarna waren we toch wel erg moe en zijn we gaan slapen. De dag er na (zondag) hebben we ook weer zelf ontbeten en zijn we om 10 uur met de bus vertrokken. Toen zijn we naar treasure island geweest, een eiland waar je heen kan via een brug en een goed uitzicht hebt op de stad. Daar hebben we nog even rond gelopen en toen zijn we toch echt weer terug naar Santa Barbara gegaan. Ik vond het erg leuk om met deze organisatie te gaan omdat zij alles voor je regelen dus je hoeft niet te stressen over het openbaar vervoer wat ook veel tijd kost. Ik denk dat ik nu meer heb gezien dan als ik alles zelf zou moeten regelen. Ik heb ook wat leuke foto's en filmpjes toegevoegd. Ik schrijf snel weer!

  • 09 Oktober 2017 - 05:05

    Sanne Janmaat:

    De filmpjes hebben wat vertraging in verband met mijn wifi!

  • 09 Oktober 2017 - 07:16

    Marieke:

    Jeetje Sanne wat een leuke belevenissen allemaal! Volgens mij heb je het wel héél erg leuk daar! Veel plezier nog xx

  • 09 Oktober 2017 - 13:32

    Papa:

    He Sanne, Wat leuk om te lezen. Doe je wel een beetje rustig aan.... zo'n volle agenda. Veel plezier. Kus Papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco

Sanne

Voor 5 maanden ga ik naar Amerika. Daar ga ik in een gastgezin bij het plaatsje Goleta. Ik ga daar Engels studeren voor een cambridge diploma. Mijn school is in Santa Barbara. Ik zal hier al mijn verhalen delen zodat iedereen mij kan volgen!

Actief sinds 11 Sept. 2017
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 9397

Voorgaande reizen:

17 September 2017 - 17 Februari 2018

5 maanden Santa Barbara

Landen bezocht: